مقالات   
 

 انسان و مساله مالکیت

تملک و حفظ مالکیت انگیزه بسیار جدی برای آدمی است ، در واقع ایجاد قلمرو و مالکیت ، ممکن است همان محرکی برای زندگی باشد که بین ما و حیوانات مشترک است...

ارسال کننده: عطیه توافقی
تاریخ ارسال: دوشنبه 20 تیر 1390
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
تملک و حفظ مالکیت انگیزه بسیار جدی برای آدمی است ، در واقع ایجاد قلمرو و مالکیت ، ممکن است همان محرکی برای زندگی باشد که بین ما و حیوانات مشترک است . البته نحوه شکل گیری قلمرو و تبدیل آن به فضای کالبدی بین انسان و حیوان به شدت متفاوت بوده و این خود دلیلی برای اثبات تاثیر فرهنگ و تمدن است...
 
 نظرات    
 
امیر یاشار فیلا 04:03 سه شنبه 21 تیر 1390
10
 امیر یاشار فیلا
با سپاس،
نوشتار خوب و مفیدی بود.
با بذل توجه بیش‌تر به جزئیات نگارشی و رعایت نکاتی ساده همچون پرهیز از جمع بستنِ صفت در ترکیب‌های وصفی و توجه به کاربرد نداشتنِ صفات دارای علامت تأنیث در زبان فارسی، می‌توانید نوشتارهایی از این دست را روان‌تر و خوش‌خوان‌تر ارائه فرمایید.
برای مثال، در جمله‌ی «امروزه مجموعه مسکونی‌های بزرگی ساخته می‌شود»، به‌کارگیریِ ترکیب وصفیِ «مجموعه مسکونی‌ها» (شامل: موصوف + صفت نسبی) به این شکل نادرست است و باید نوشته شود: «مجموعه‌های مسکونی» ؛ در «امکانات رفاهی لازمه» هم ، «لازمه» باید به‌صورت «لازم» نوشته شود، چون اصولاً در زبان پارسی صفتِ مجازاً مؤنث نداریم.
برای آگاهی بیش‌تر از این جزئیات، مطالعه‌ی کتاب «غلط ننویسیم»، از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی می‌تواند مفید و راه‌گشا باشد.
پاینده باشید.
عطیه توافقی 13:10 سه شنبه 21 تیر 1390
7
 عطیه توافقی
جناب آقای فیلا
با سلام و سپاس فراوان از نکته های آموزنده نگارشی که قید نمودید.
البته باید عنوان نمود که بعضی از نمونه های ذکر شده، بیشتر به دلیل بی دقتی بوده تا بی اطلاعی ؛ همچنین با توجه به حرفه جنابعالی ، به عنوان پژوهشگر و ویراستار ، دقت شما در این مورد امری طبیعی و در عین حال قابل تحسین می باشد.
با احترام