اخبار   
 

 افتتاح بلندترین آسمان خراش اروپا در لندن

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌این آسمانخراش 310 متر ارتفاع دارد و معمار مشهور ایتالیایی «رنزو پیانو Renzo Piano» آن را طراحی کرده است...

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌این آسمانخراش 310 متر ارتفاع دارد و معمار مشهور ایتالیایی «رنزو پیانو Renzo Piano» آن را طراحی کرده است. قرار است در زمان افتتاح بازی های المپیک لندن از این ساختمان که سرتاسر نمای آن را شیشه پوشانده است، به اطراف نورافشانی شود.

این ساختمان که با سرمایه کشور قطر ساخته شده است نود و پنج طبقه دارد و طبقه آخر آن که دیدی سیصد و شصت درجه به همه مناطق لندن دارد قطعا به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری این شهر بدل خواهد شد. پیش بینی می شود در زمان بازی های المپیک، دو میلیون گردشگر از این آسمانخراش بازدید کنند.

معمار ایتالیایی این آسمانخراش می گوید شارد یک شهر کوچک عمودی است که دوازده هزار نفر را در خود جای می دهد. یک هتل پنج ستاره، چند رستوران بسیار گرانقیمت و ششصد هزار متر مربع فضای کاری و تجاری در این ساختمان عظیم جای گرفته اند.

اما گفته می شود برای زندگی در هر یک از واحدهای مسکونی این برج که بین طبقات پنجاه و سوم تا شصت و پنجم آن قرار دارند، باید تا پنجاه میلیون پوند انگلیس برابر با شصت و دو میلیون یورو پول پرداخت کرد.

قطر نود و پنج درصد هزینه چهارصد و پنجاه میلیون پوندی ساخت این برج را تامین کرده است.

اما مدافعان محیط زیست در انگلیس به ساخته شدن این برج در مکانی که کلیسای قدیمی سنت پل یا ساختمان پارلمان قرار دارد، اعتراض کرده اند.

حتی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به اینکه این برج دید برج لندن را خراب کرده است، به شدت معترض هستند.

معمار هفتاد و چهار ساله ایتالیایی رنزو پیانو طراح برج شارد است که مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس نیز از آثار ارزشمند او به شمار می رود.









مرتفع ترین آسمانخراش
اروپا موسوم به ساختمان «شارد»
روز پنجشنبه به طور رسمی
افتتاح شد.


  منبع : ارسال شده توسط بهروزشیربان
  08:28   شنبه 17 تیر 1391  
 نظرات    
 
احد آمالی 10:17 سه شنبه 20 تیر 1391
0
 احد آمالی
ممنون عالیه