اخبار   
 

 سه اثر تاریخی در گلپایگان مرمت و بازسازی شد

مسوول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: امسال سه اثر تاریخی در این شهرستان مرمت و بازسازی شد...

'مهدی نوبخت' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجدجامع گلپایگان، سردر امامزاده 'هفده تن' و برج 'علی اکبری' از بناهای تاریخی گلپایگان است که با اعتباری بالغ بر 60میلیون تومان مرمت و بازسازی شد.
وی یادآور شد: مرمت وبازسازی بقعه امامزاده 'ابوالفتوح' روستای 'وانشان' و کاروانسری روستای 'در' (dor) از توابع گلپایگان نیز با اعتباری بالغ بر 25میلیون تومان در دست اجراست و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده پایان یابد.
نوبخت با اشاره به اهمیت حفظ بناهای تاریخی و گردشگری گلپایگان افزود: یگان سه نفره حفاظت این اداره با لباس و پوشش رسمی جدید بصورت شبانه روزی از بناهای تاریخی گلپایگان با گشتهای مخصوص حفاظت می کنند.
شهرستان گلپایگان با بیش از 200اثر تاریخی و گردشگری و با جمعیتی حدود 90میلیون نفر در 180 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.
  منبع : ایرنا
  14:14   چهارشنبه 26 مرداد 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 15:57 چهارشنبه 26 مرداد 1390
4
 نازنین بهشتی
برای "بیش از 200 اثر تاریخی"، یه یگان سه نفره حفاظت بسه!؟
زهرا عبدی 09:10 شنبه 5 شهریور 1390
3
 زهرا عبدی
90 میلیون نفر ؟؟؟!!!
امیر یاشار فیلا 04:56 یکشنبه 6 شهریور 1390
7
 امیر یاشار فیلا
سرکار خانم مهندس عبدی، متأسفانه روزی نیست که دست‌کم سه ـ چهار مورد از این بی‌توجهی‌ها و بی‌تعهدی‌های همکارانِ خبرنگار و گزارشگرمان را شاهد نباشیم.
بدتر از آن، شیوه‌ی به‌کارگیری زبان فارسی از سوی دوستان شاغل در رسانه‌ها و خبرگزاری‌هاست، که واقعاً دیگر کم‌کم دارد به مرز فاجعه‌ای خاموش در گستره‌ی زبان و رسانه نزدیک می‌شود؛ و دریغ که هر چه دلسوختگان بیش‌تر می‌گویند و می‌مویند، گویی بی‌اعتنایی و بی‌توجهی این دوستان هم بیش‌تر می‌شود،
و همچنان تیشه‌هاست که بر ریشه و پیکر این زبان بالنده و توانا فرود می‌آید.
دریغ ...
بهروز بیگلر 07:46 یکشنبه 6 شهریور 1390
5
 بهروز بیگلر
خانم مهندس بهشتی
برای "بیش از 200 اثر تاریخی"، یه یگان سه نفره حفاظت بسه!؟
بس نیست مگه چه خبر اصلا کسی نیاز نیست از اونا نگهداری کنه