اخبار   
 

 تنش آبی در ۱۸۰ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضریب بهره‌‌‌مندی جمعیت استان از آب آشامیدنی را ۹۰‌درصد اعلام کرد و گفت: در شهرهای استان ۱۰۰‌درصد جمعیت و در روستاها ۸۰‌درصد جمعیت از آب با‌کیفیت بهره‌مند هستند. وی با اشاره به این که شرکت متبوعش ۹۰۰ روستا را پوشش داده‌‌ است، افزود: ۱۸۰ روستای استان گلستان با تنش آبی روبه‌رو هستند. رحیمی با اشاره به این که اکنون ۲۴ ناوگان آبرسانی سیار در استان فعال است، اظهار کرد: ۱۲۵‌هزار تن در روستاهای یادشده از طرح آبرسانی بهره‌مند شدند ...

تنش آبی در ۱۸۰ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضریب بهره‌‌‌مندی جمعیت استان از آب آشامیدنی را ۹۰‌درصد اعلام کرد و گفت: در شهرهای استان ۱۰۰‌درصد جمعیت و در روستاها ۸۰‌درصد جمعیت از آب با‌کیفیت بهره‌مند هستند. وی با اشاره به این که شرکت متبوعش ۹۰۰ روستا را پوشش داده‌‌ است، افزود: ۱۸۰ روستای استان گلستان با تنش آبی روبه‌رو هستند. رحیمی با اشاره به این که اکنون ۲۴ ناوگان آبرسانی سیار در استان فعال است، اظهار کرد: پارسال توانستیم سه دستگاه تانکر نو وارد استان کنیم و ۲۰‌هزار سرویس آبرسانی به روستاهایی که دچار مشکل هستند، ارسال شد؛ که ۱۲۵‌هزار تن در روستاهای یادشده از طرح آبرسانی بهره‌مند شدند.

رحیمی همچنین افزود:: سعی داریم طرح فاضلاب آزادشهر را سال آینده وارد مدار کنیم که اکنون این پروژه ۴۷ درصد پیشرفت دارد. وی تصریح کرد: اولین مجتمع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی استان گلستان نیز به زودی افتتاح می‌شود. مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان خاطرنشان کرد: این مجتمع با عنوان تصفیه فاضلاب روستایی تلور افتتاح می‌شود که به جز روستای تلور روستاهای کهنه کلباد، لیوان شرقی و لیوان غربی را تحت پوشش قرار می‌دهد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به هفته صرفه‌‌‌جویی در مصرف آب و برق، از اجرای پویش ۵٠ لیتر ذخیره آب به ازای هر خانوار خبر داد و اظهار کرد: این پویش با کمک شهروندان و مردم به عنوان یک الگو به کشور معرفی شود تا استان گلستان یک نماد برای کشور باشد.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  09:06   شنبه 2 تیر 1403  
 نظرات