اخبار   
 

 آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، سازمان می‌شود

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اعلام اینکه در سال آینده این شرکت تبدیل به سازمان حاکمیتی می‌شود، گفت: حدود 110 میلیارد تومان از کافرمایان طلب داریم...

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اعلام اینکه در سال آینده این شرکت تبدیل به سازمان حاکمیتی می‌شود، گفت: حدود 110 میلیارد تومان از کافرمایان طلب داریم.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران رحیم اف در نشتی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، در خصوص درآمد و هزینه ها شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: براساس بودجه باید درآمد ما 120 میلیارد تومان می شد که این درآمد تاپایان سال محقق می‌شود. به همین مقدار هم باید وصول می‌شد که تاکنون فقط 60 درصد از بدهی‌ها وصول شده است.
وی با بیان اینکه از دولت و مجلس استمداد می طلبیم که این مبلغ وصولی را محقق کنند، اظهار داشت: هزینه‌های شرکت هم تقریبا حدود 100 میلیارد تومان است که آن هم به شرط وصول انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، افزود: از بابت درآمد مشکی نداریم زیرا پروژه‌های عمرانی فعال است اما به دلیل کمبود بودحه عمرانی و تخصیص 30 درصدی آن در سال گذشته با مشکل نقدینگی به دلیل عدم وصول روبرو هستیم.
وی در خصوص میزان مطالبات این شرکت از کارفرمایان، گفت: رقم مطالبات ما تاکنون به رقم حدود 110 میلیارد تومان رسیده است که 90 درصد اینها را کارفرماهای دولتی طلب داریم که عمده آنها وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت ورزش و جوانان هستند.
رحیم اف در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره آخرین وضعیت حاکمیتی شدن آزمایشگاه، بیان کرد: این موضوع در چند سال گذشته مورد بحث بود و با توجه به وظایف آزمایشگاه، مسئولان دولتی به جمع بندی رسیدند که جایگاه آزمایشگاه فراتر از این است که به سرعت و آسانی به بخش خصوصی واگذار شود.
وی با اشاره به اینکه دولت معتقد است که باید تجدید ساختاری مجدد در آزمایشگاه انجام شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی هم بر دو نکته تاکید کرد اول اینکه آزمایشگاه یک شرکت دانش بنیان است و شرکتی است که اساس آن بر مبنای علم و دانش و تخصص است و پرسنل متخصص و توانمندی در آن مشغول به فعالیت هستند بنابراین اینگونه شرکت‌ها را نمی‌‌توان به راحتی واگذار کرد زیرا خریدار به دنبال ساختمان ماشین آلات و تجهیزات است و قیمت گذاری ملک را انحام می‌دهد و بهای اصلی که نیروی انسانی است از بین می رود.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: به این دلیل وزیر اعلام کرد که واگذاری شرکت به این شکل مقدور نیست همچنین دومین دیدگاه وزیر، تجدید ساختار و ورود به مباحث حاکمیتی است زیرا در حال حاضر درآمد شرکت آزمایشگاه از محل قراردادهایی است که منعقد می‌کند و کار انجام می‌دهد اما اگر حاکمیتی باشد دولت باید از آن پیشتیبانی کند.
رحیم اف با بیان اینکه وظایف سازمان‌های دیگری مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم مانند آزمایشگاه است بنابراین از شمول اصل 44 خارج بوده و حاکمیتی هستند، گفت: بودجه و درآمد توسط این سازمان‌ها هم از سوی دولت انجام می‌شود تا بتوانند اعمال نظارت کنند. بنابراین به دنبال مشخص شدن وظایف حاکمیتی در آزمایشگاه هستیم.
وی با اعلام اینکه در آینده نزدیک شرکت آزمایشگاه تبدیل به سازمان حاکمیتی شود، گفت: در این زمینه کارگروهی در وزارت راه با دستور وزیر تشکیل شده است و اساسنامه‌ای که قبلا تهیه شده بود و در دولت گذشته بررسی شد اما ارسال آن به مجلس متوقف شده بود در طول سال 93 به دولت و مجلس می رود و تبدیل به سازمان می‌شود.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خصوص ارزش دارایی های این شرکت، افزود: ارزش دارایی‌ها باید توسط کارشناس مالی تعیین شود اما با توجه به املاک، ماشین آلات و امکاناتی که داریم فکر می کنم که ارزش آن به حدود هزار میلیارد تومان برسد البته ارزش 2600 نفر پرسنل که 70 درصد تحصیلات دانشگاهی دارند قابل محاسبه ریالی نیست زیرا اصل سرمایه ما این متخصصان هستند ضمن آنکه 4 هزار نفر نیروی همکار داریم که از بخش خصوصی برای ما کار می‌کنند.
رحیم اف با بیان اینکه نزدیک 1600 نفر بازنشسته داریم و در مجموع یک جامعه کاری 10 هزار نفری زیر نظر این آزمایشگاه است، بیان کرد: یک هزار واحد محلی و 200 اداره در شهرستان ها و بالغ بر 31 اداره کل در مرکز استان ها و یک ستاد مرکزی داریم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره افزایش کیفی پروژه ها، گفت: ما همواره تلاش داریم که کیفیت را در پروژه های عمرانی افزایش دهیم و تا سال گذشته وقتی پروژه‌ای ساخته می‌شد اسمی از آزمایشگاه نبود و تحویل بصورت رسمی انجام نمی‌گرفت اما با پیگیری و تلاش ما و دیدگاه مثبت نسبت به کارفنی، الان تحویل قطعی پروژه به این شیوه است که از یکماه زودتر کمیسیون فنی تشکیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه اینها سیاست‌هایی است که از بعد حاکمیتی وارد آن شدیم، اظهار داشت: مطمئنم در آینده نزدیک کیفیت پروژه ها خیلی افزایش پیدا می‌کند.
رحیم اف تصریح کرد: سیاست دیگر ما در آزادراه ها این است که ما نگهداری پروژه را به مدت معین به شرکت آزادراه می دهیم تا در زمان ساخت کیفیت بیشتری را رعایت کند.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در ساخت آزادراه ها موضوع کوبیدگی جاده است، بیان کرد: خاک بستر باید تا یک درصدی کوبیده شود تا بار وارده را تحمل کند اما اگر کمتر کوبیده شود به مرور زمین دچار نشست می‌شود. بیشترین نقص ما در پروژه های راهسازی هم این است که به کوبیدگی لازم نمی‌رسند.
  منبع : خبرگزاری مهر
  10:20   شنبه 19 بهمن 1392  
 نظرات    
 
نیما محسون 20:12 یکشنبه 20 بهمن 1392
0
 نیما محسون
فقط همین یک قلم رو کم داشتیم که هر شرکتی را به سازمان و هر سازمانی را به وزارتخانه تبدیل کرده و هرگز نگذاریم مردم در اقتصاد خصوصی کشور سهم بیشتری داشته باشند.ظاهرا اگر حجم دولت سبک شود بسیار ناراحت میشوند و باید دائما به خود وزنه آویزان بکنند.ترا به خدا پایتان را از روی ترمز توسعه کشور بردارید بگذارید راه بیفتیم.
ارمین قربانی 14:13 یکشنبه 23 آذر 1393
0
 ارمین قربانی
سلام میشه کمکم کنیم من دانشجو رشته عمران هستم میخوام واسه ی نحوه اتصالات ساختمانی بتنی به ساختمان فلزی یا بر عکس اتصالات  ساختمان فلزی به ساختمان های بتنی میشه کمک کنید تا فردا صبح بیشتر وقت ندارم اگه میشه کمکم کند حداقل دو خط باشه ولی مفید اگه کمکم کنید یه دنیا ممنون میشم