اخبار   
 

 اجرای شناسنامه فنی ساختمان

معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم نامه میان این وزارتخانه با مسئولان شورای شهر تهران برای اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان خبر داد و گفت: برخی از اعضای سازمان نظام مهندسی تخلف می‌کنند...

ابوالفضل صومعلو در خصوص سرانجام اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان در شهر تهران، اظهار داشت: به تازگی جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر تهران، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و استان تهران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد که در این جلسه به بررسی مشکلات اجرای این شناسنامه پرداخته شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در جلسه اخیر تفاهماتی میان شورای شهر و نظام مهندسی انجام شد، گفت: این تفاهم نامه فعلا در اختیار شورای شهر تهران است که پس از بررسی نهایی، برای اجرا ابلاغ می شود. وی افزود: واقعیت این است که شورای شهر تهران و شهرداری ها مخالفت‌هایی را این طرح دارند که البته نگرانی های آنها هم درست است، بنابراین نظام مهندسی در تلاش است تا نگرانی ها را برطرف کند.
صومعلو در خصوص ادعای شورای شهر تهران مبنی بر امضاء فروشی مهندسان ناظر، گفت: برخی از اعضای سازمان نظام مهندسی به ویژه در شهر تهران این‌کار را انجام می دهند و در شهرهای دیگر این مورد کمتر است. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای جلوگیری از امضا فروشی مهندسان، اظهار داشت: برنامه هایی که برای جلوگیری از این اتفاق در وزارتخانه تصویب شده است، به کارگروه مسکن در دولت فرستاده می شود تا اصلاحاتی بر روی آن انجام گیرد.
حدود دو سال پیش اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان ابلاغ شد اما طولی نکشید که شورای شهر تهران مهندسان ناظر را به امضا فروشی متهم کرد و اجرای آن به تعویق افتاد.
  منبع : شاسا
  12:24   یکشنبه 11 دی 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 14:13 یکشنبه 11 دی 1390
0
 نازنین بهشتی
و ما همچنان در "تعویق" بسر میبریم .....
عباس یوسفزاده 21:33 یکشنبه 11 دی 1390
1
 عباس یوسفزاده
متاسفانه در سیستم ساخت وساز ونحوه مدیریت و کنترل آن در کشور ما کارها برعکس واز پائین به بالاست ای کاش فقط 10% اتحاد و همدلی صنفی سیستم نظام پزشکی را ما مهندسین داشتیم