اخبار   
 

 فراخوان مسابقه‌ی طراحی «مرکز گردشگری و خدمات شهر تامپره

مدیریت شهر «تامپره» (Tampere)، بنیاد ترابری فنلاند، گروه «VR» و مجلس خواص سنای کشور فنلاند در نظر دارند طراحی «مرکز گردشگری و خدمات تامپره» و محوطه‌های پیرامونِ آن را به مسابقه‌ای جهانی بگذارند...

مدیریت شهر «تامپره» (Tampere)، بنیاد ترابری فنلاند، گروه «VR» و مجلس خواص سنای کشور فنلاند در نظر دارند طراحی «مرکز گردشگری و خدمات تامپره» و محوطه‌های پیرامونِ آن را به مسابقه‌ای جهانی بگذارند. هدف از برگزاریِ این مسابقه، دست‌یابی به چشم‌اندازی مشترک برای توسعه‌ی مناطق، در عین سازگاری با نگرش مشترکِ موجود در زمینه‌ی راهبرد اقداماتِ آینده عنوان شده است.


در فراخوانِ این مسابقه‌ی طراحی آمده: آنچه بر عهده‌ی شرکت‌کنندگان در مسابقه گذاشته شده، خلق و آفرینش طرحی کلی برای فضای مرکز گردشگری و خدمات تامپره است، چنان‌که به‌لحاظ خدمات و سازگاری و همگونی‌اش با فضای شهری، از کیفیتی بالا برخوردار باشد. فضای مرکز گردشگری و خدمات تامپره می‌باید این عناصر را در خود جای دهد و به آن‌ها انسجام و یکپارچگی ببخشد: یک مرکز گردشگری و خدمات که ارائه‌دهنده‌ی شیوه‌ها و خدماتی متفاوت در زمینه‌ی ترابری و حمل‌ونقل همگانی باشد؛ دست‌رسی آسان از طریق شیوه‌ها و حالت‌های گوناگونِ سفر؛ فضاهای شهریِ دلپذیر و خوشایند، و همچنین دفاتر کار و مراکز خدماتی و ساخت‌و سازهای باکیفیت. این مسابقه، رقابتی میان ایده‌ها خواهد بود.

برگزارکنندگانِ این مسابقه‌ی جهانی در فراخوانِ این رقابت تصریح کرده‌اند: «ما در پی شناسایی آن دسته از گروه‌های طراحی هستیم که کارشناسانی خبره در زمینه‌ی برنامه‌ریزی شهری، برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و طراحیِ چیره‌دستانه و ماهرانه‌ی معماری داشته باشند. افزون بر این، لازم است گروه‌های شرکت‌کننده در رقابت، در زمینه‌ی کسب‌وکار املاک و مستغلات و برآورد و محاسبه‌ی هزینه‌های ساخت‌وساز نیز تخصص و خبرگی داشته باشند.»


آخرین مهلتِ نام‌نویسی و ثبت درخواست‌ها برای شرکت در این مسابقه، ساعت 3 بعدازظهر روز هفدهم فوریه‌ی 2014 (28 بهمن 1392) است. بر پایه‌ی درخواست‌های ثبت‌شده، پنج گروه برای شرکت در رقابت برگزیده خواهند شد. مدت‌زمانِ مسابقه برای گروه‌های داوطلب برگزیده، از هفدهم مارچ تا بیست‌وهفتم جون 2014 خواهد بود؛ و نتایج در اکتبر 2014 اعلام و منتشر خواهد شد.

مسئول تمهیدات و ترتیباتِ برگزاری مسابقه، واحد «پروژه‌ی مرکز شهر» (شرکت «توسعه‌ی شهری واقتصادیِ شهر تامپره») است.

آگاهی‌های بیش‌تر درباره‌ی این مسابقه و شرایط حضور و ضوابط ارائه‌ی درخواست، در وبگاه رسمی این مسابقه به نشانیwww.tampere.fi در دست‌رس است.


برگرفته از :

www.tampere.fiوwww.archdaily.com
برگردان به فارسی و آماده‌سازی : امیریاشار فیلا
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  08:32   یکشنبه 13 بهمن 1392  
 نظرات    
 
نیما محسون 19:44 دوشنبه 14 بهمن 1392
0
 نیما محسون
انصافا نگاه کنید به میزان سطح فضای اشغال شده در محلی که قراره طراحی مرکز گردشگری و خدمات شهر تامپره اجرا بشه و مقایسه کنید با کلان شهر های خودمان که مثل مور و ملخ در هم پیچیده اند و زندگی را سخت و نفسگیر کرده اند. تصمیم به اجرای چنین طرحی حاکی از توسعه یافتگی فنلاندیهاست.سپاس از مهندس فیلا