اخبار   
 

 مهندسان ناظر و شهرداریهای مناطق بر مباحث ایمنی ساخت و سازها نظارت می کنند

در ساخت و سازها مالک تنها می تواند یک سوم معابر را اشغال کند...




معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری های مناطق و مهندس ناظر بر رعایت مباحث ایمنی در ساخت و سازهای شهری نظارت دارند، اظهار داشت: بر اساس مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، در هنگام ساخت و ساز مالکان تنها می توانند یک سوم پیاده رو اشغال کنند.



به گزارش ایمنا، جمشید نورصالحی با بیان این مطلب گفت: در مقررات ملی ساختمان مبحث نوزدهم تمامی مباحث ایمنی در اجرای ساختمان به صورت مشروح، توضیح داده شده است.
وی افزود: افرادی که پروانه ساختمانی دریافت می کنند به شرط رعایت مباحث ایمنی می توانند یک سوم پیاده رو را اشغال نمایند این در حالی است که اجازه تخلیه مصالح ساختمانی را در معابر ندارند.



معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری مناطق باید بر نحوه بستن داربست، ایمنی پیاده روها، بستن حفاظ برای جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی نظارت داشته باشند و تذکرات لازم را به مالکان ساختمان بدهند.



نورصالحی خاطرنشان کرد: از این رو علاوه بر شهرداری مناطق، مهندس ناظر نیز باید بر رعایت مصالح ایمنی در ساخت و ساز نظارت داشته باشد.



وی اظهار داشت: در صورتی که در ساخت و ساز خسارتی به شهر و مردم وارد شود، مالک و مهندس ناظر باید پاسخگو باشد.




  منبع : ارسال شده توسط امیریاشارفیلا
  08:23   یکشنبه 24 آذر 1392  
 نظرات    
 
محمدعلی امیان 18:35 دوشنبه 25 آذر 1392
1
 محمدعلی امیان
رعایت موارد ایمنی در صورتی که از طرف سازمان نظام مهندسی استانها و دفاتر نمایندگی شان د شهرستانها جدی گرفته شده و دارای پشتوانه محکمی باشد موضوع بسیار مهمی است که در واقع اهمیت آن به نظر بنده کمتر از اهمیت نظارت بر ساخت و ساز و رعایت نکات فنی نیست چرا که هر دوی اینها برای محافظت از جان انسانها است