اخبار   
 

 بام های شیراز سبز می شود

برای نخستین بار در کشور، ضوابط و سیاست های انگیزشی بام سبز در کلان شهر شیراز به تصویب رسید...

بر اساس این ضوابط، مالکانی که بام ساختمان های خود را سبز کنند از تخفیف عوارض ساختمانی و مشاوره رایگان بهره مند می شوند . رونق زاده مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: طرح ایجاد فضای سبز بر روی بام یا بام سبز برای نخستین بار در کشور پس از تعیین مشاور و تهیه طرح مهندسی در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب و به شهرداری شیراز ابلاغ شد .
به گفته وی بام سبز از راههای کنترل جزایر گرمایی در شهرهای بزرگ است که از چند سال پیش در چند شهر بزرگ دنیا اجرا می شود . جزایر گرمایی مناطقی از کلان شهرهاست که به سبب تراکم ساخت و ساز و جمعیت ، دمایی بیشتر از سایر نقاط شهری دارد . مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شیراز طرح بام سبز را یکی از راههای افزایش سرانه فضای سبز شهری عنوان کرد .
استاندارد سرانه فضای سبز شهری 20 تا 25 متر مربع است که در شیراز 14 و 95 صدم متر مربع است. عایق بندی ، ساخت سامانه انتقال آب، خاک ریزی و کاشت فضای سبز از مراحل ایجاد بام سبز است. هم اکنون بام ساختمان های سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شیراز و شهرداری منطقه 4 شیراز سبز شده و بزودی بام 2 توقفگاه طبقاتی شیراز هم سبز می شود . به گفته رونق زاده متقاضیان می توانند برای دریافت مجوز بام سبز به شهرداری های مناطق شیراز مراجعه کنند .
  منبع : شاسا
  13:38   یکشنبه 6 شهریور 1390  
 نظرات    
 
مائده علیشاهی 01:01 دوشنبه 7 شهریور 1390
4
 مائده علیشاهی
طرح خوبیه اگر واقعا ادامه بدن و اجرا بشه...تبریک
بهناز فردوسی 15:58 دوشنبه 7 شهریور 1390
6
 بهناز فردوسی
شیراز کلا شهر جالبیه
یکی از استادامون می گفت متروی شیراز و تاسیسات مربوطش هم خیلی اصولی و با برنامه داره ساخته میشه