اخبار   
 

 حدس بزنید اینجا کجاست؟

حدس بزنید اینجا کجاست؟ یک روستا ته بیابان؟؟؟ ویرانه ای در ناکجا آباد؟؟؟ نه خیر اشتباه حس زدید اینجا درست مرکز اصفهان است شهری که کلی القاب و عناوین و ...

حدس بزنید اینجا کجاست؟ یک روستا ته بیابان؟؟؟ ویرانه ای در ناکجا آباد؟؟؟ نه خیر اشتباه حس زدید اینجا درست مرکز اصفهان است.
شهری که کلی القاب و عناوین و اهن و تلپ را دنبال خودش می کشد ... بله اینجا قلب اصفهان است . یکی از محله های قدیمی شهر... محله ی جوباره.
به عکس ها نگاه کنید. اصلاً شبیه به یک محدوده ی شهری نیست درسته؟ عکس اول یک خانه ی قدیمی که متعلق به یک خانواده یهودی است که مشکل امنیت دارند.
عکس دوم ویرانه هایی است که در محلات مسکونی تبدیل به مکان بزه کاری معتادان شده .
عکس سوم تصویری از بافت محله است.
عکس چهارم دالان یک خانه ی قدیمی است که با چند پله به سطح زمین می رسد!
عکس پنجم هم تصویری از کوچه ی بن بستی است که یکی از دیوار هایش ریخته !
این محله یکی از قدیمی ترین محله های اصفهان است که سابقاً یهودی نشین بوده و هنوز هم عده ی زیادی از یهودیان اصفهان در این محله زندگی می کنند. چندین کنیسا هم در این محله وجود دارد که ورود به آنها آزاد است و اگر دوست داشته باشید می توانید ازآنها بازدید کنید.
اما سطح زندگی در این محله واقعاً اسف باراست. فقر و تنگدستی مردم از یک سو و بی تفاوتی مسئولین از سوی دیگر باعث چنین وضعیت در هم ریخته ی کالبدی در این منطقه شده است. تصویر ششم را نگاه کنید دالان یک خانه ی مسکونی است که کنار یک پارک محله ای قرار گرفته که به علت بی توجهی کارگران و آبیاری نادرست به این روزافتاده اما آیا کسی خسارتی به این خانواده می دهد؟ آیا کسی پاسخگو است؟
  منبع : ارسال توسط خانم مهندس نادری
  10:00   دوشنبه 23 اسفند 1389  
 نظرات    
 
بهروز شیربان 10:38 سه شنبه 24 اسفند 1389
5
 بهروز شیربان
امیدواریم نهادهای مرتبط با این محله بیشتر کوشا باشند