اخبار   
 

 نظام مهندسی بزرگترین مجموعه تخصصی غیردولتی کشور است

رییس نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: نظام مهندسی بزرگترین مجموعه تخصصی غیر دولتی در کشور است که هدایت بخش های مختلف را برعهده دارد...

به گزارش ایرنا،' مهدی هاشمی' شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سازمان بعنوان محوری ترین تشکل اجرای مقررات ساختمان متولی ساخت و ساز در کشور است.
وی اظهار داشت: فعالیتهای این سازمان باید بر اساس قانون و اهداف مشخص که در 10 بند تعریف شده است انجام شود.
هاشمی با بیان اینکه عمل نکردن به قوانین از مشکلات سازمان نظام مهندسی است، ادامه داد: این امر موجب عملی نشدن معماری و شهرسازی در شان ایرانیان و بهره برداری نکردن از سرمایه های ملی در بخش ساختمان که از اصلی ترین سرمایه های مادی بشمار می آید، شده است.
وی اذعان داشت: اصلاح فرهنگ ساخت و ساز در سطح کشور نیاز به ایجاد چشم انداز جدید نظام مهندسی ساختمان، تدوین و به تصویب رساندن آن در سطح کشور دارد .
هاشمی هدف از سفرهای استانی را بررسی وضعیت پروژه های عمرانی دانست و افزود: وضعیت پروژه های استان همدان در بخش کیفی و کمی بخصو ص در رابطه با مسکن مهر مطلوب است.
وی اضافه کرد: با ایجاد سرعت بیشتر در اجرای ساخت و سازها و بهبود اصلاحات در چند سال آینده وضعیت مسکن در این استان بسیار مطلوب ارزیابی می شود.
هاشمی با بیان این که در ساخت مسکن مهر نقاط ضعف و قوت وجود دارد گفت: 85 درصد از این ساختمانها از نظر مهندسی قابل قبول هستند.
وی با انتقاد بر استفاده نکردن از بافت های فرسوده شهرها برای ساخت مسکن های مهر ادامه داد: بیشتر بافت های فرسوده در نقاط مرکزی شهر ها قرار دارد و با نوسازی کردن در این مناطق پرداخت تسهیلات نیز راحت تر انجام می شود.
هاشمی اضافه کرد: نظام مهندسی ساختمان نقش عمده ای در رسیدگی به سه مشکل اصلی کشور مانند اشتغال،مسکن و هدفمند کردن یارانه ها دارد زیرا بخش قابل توجهی از این موارد به این نظام مربوط است.
وی گفت: استفاده از معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی نیز به ادارات مختلف ابلاغ شده است تا در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.
  منبع : ایرنا
  11:21   پنجشنبه 5 آبان 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 19:14 آدینه 6 آبان 1390
3
 نازنین بهشتی
آیا تا حالا در حد و شأن این بزرگترین مجموعه حرفه ای و غیردولتی براش کار انجام شده؟