اخبار   
 

 برج نخل با بیش از یک کیلومتر ارتفاع طراحی شد

ساخت بلندترین برج جهان در دبی با ارتفاع 1400 متر برنامه ریزی شده و با ساخت این برج، برج خلیفه در سایه آن قرار خواهد گرفت...

آرت نا: ساخت بلندترین برج جهان در دبی با ارتفاع 1400 متر برنامه ریزی شده و با ساخت این برج، برج خلیفه در سایه آن قرار خواهد گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل «آرت نا»، محمد صمدی: این برج بخشی از طرح بزرگی برای توسعه ی شیخ نشین دبی می باشد که با استاندارد های روز طراحی شده است. این طرح بزرگ 270 هکتاری با کاربری گوناگون، بندر نخل نام دارد و این برج به عنوان برج جدید شهر دبی انتخاب و با عناصر طراحی اسلامی طراحی شده است.
بنابراین گزارش در محوطه ی این طرح جدید بخش های مسکونی، بازار، دفاتر تجاری و پارک های عمومی ساخته می شود که این بخش از دبی را به بخش فرهنگی و پر رونقی تبدیل خواهد کرد.
لازم به ذکر است برای رسیدن به ارتفاع 1400 متری، برای ساخت این برج از طراحی اسلامی کمک گرفته شده است که آنرا به 4 بخش اصلی تقسیم کرده اند، که در قسمت میانی بخش بالایی برج شکاف هایی است که امکان عبور باد از میان برج را فراهم می کنند تا از میزان فشار باد کاسته شود.
گفتنی است در این برج که کاملا با محیط زیست سازگار است از تکنولوژی های روز دنیا همچون تصفیه ی آب، استفاده از آب باران، پنل های خورشیدی، توربین های باد استفاده شده است.
همچنین مهندسان زمان اتمام طرح را 10 سال پس از شروع کار اعلام کرده اند.
  منبع : آرت نا
  12:43   سه شنبه 23 شهریور 1389  
 نظرات    
 
محمد مهدی مدرس نیا 08:03 چهارشنبه 24 شهریور 1389
6
 محمد مهدی مدرس نیا
احتمالا تا آن زمان ما داریم هنوز برج میلاد را تکمیل میکنیم