اخبار   
 

 پیشنهاد تعریفِ محور گردشگری در غرب اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه محور گردشگری در غرب اصفهان تعریف شود، اظهار داشت...

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه محور گردشگری در غرب اصفهان تعریف شود، اظهار داشت: پیشنهاد می شود غرب اصفهان حدفاصل خیابان آتشگاه، کوه آتشگاه و ناژوان ، منطقه ویژه گردشگری تعریف شود و از طرح های گردشگری در این منطقه حمایت گردد.

دکتر سید احمد علی عاملی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر با بیان این مطلب گفت: مناطق تابعی از فضای کلان اقتصاد ملی هستند و گستره فعل و انفعالات و فعالیت های آنها بر حسب شرایط کلان اقتصاد مقید و محدود می شود، بنابراین اگر کسی بخواهد برای توسعه مناطق خود تلاش کند باید تا سر حد توان از سیاست های کلان ملی که ثبات و اعتماد عمومی را خدشه دار می کند، جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه بودجه ۹۳ کل کشور پس از طی سیر جاری خود از کمیسیون های اصلی و تخصصی و کمیسیون تلفیق، نمره قبولی دریافت و به صحن علنی مجلس راه یافت، افزود: بودجه سال آینده کشور که به موقع تهیه و ارائه گردید با احتساب ۷۰ میلیارد دلاردرآمد نفتی که در آن دیده شده، به نظر خوشبینانه می رسد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بودجه سال آینده کشور در فصل مالیاتها هیچ اصلاحی رخ نداده است، تصریح کرد: در این بودجه تورم ناشی از افزایش حاملهای انرژی دست کم گرفته شده است که این خود می تواند رکود تورمی موجود را تشدید کند.

عاملی با بیان اینکه جنبه های حمایت از تولید در بودجه ضعیف و نسبت به گذشته تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: با جهت گیری فعلی در بودجه امکان کاهش تورم وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه ادامه شیوه پرداخت یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی خود به ادامه رکود تورمی کمک می کند، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی پنج برابر برآورد عملکرد بودجه عمرانی ۹۲ دیده شده است که اگر در سال ۹۳ به طور کامل اجرا و محقق نشود، این خود می تواند باعث کسری بودجه آتی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سیاست افزایش قیمت حامل های انرژی به طور حتم توزم زاست و ضربه جدیدی به گرایشات تولیدی می زند که خود رکودزاست و ترکیب این دو با هم یعنی نرخ تورم به اضافه نرخ بیکاری با عنوان شاخص فلاکت شناخته می شود.

عاملی با بیان اینکه تخصیص بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی که در کمیسیون تلفیق مجلس به سهم حمل و نقل کشور اختصاص یافته بود موجب شد تا حمل و نقل درون شهری، فقیرترین بخش بودجه سال آینده باشد، اضافه کرد: در بودجه سال ۹۳ در جمع ۸۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در کشور دیده شده در حالی که بیش از ۹۰ هزار اتوبوس در کشور نیاز داریم که برای تسهیل حمل و نقل درون شهری و برون شهری و مقابله با آلودگی هوا کافی نیست.

وی گفت: می بینیم که ۱۲ میلیارد تومان به بخش سلامت و درمان در سال آینده تخصیص داده شده است که به طور حتم بخش عمده ای از این رقم باید در درمان بیماران ناشی از آلودگی هوا هزینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نمایندگان مجلس به طور حتم بر این باور هستند که اگر در بخش هایی که می شود از آلودگی هوا و محیط زیست جلوگیری کرد، بودجه تخصیص لازم داده شود، نوعی سرمایه گذاری در بخش سلامت کشور است.

عاملی در ادامه سخنان خود با اشاره به بودجه شهرداری در سال آینده تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد ریال از بودجه سال آینده شهرداری نقدی و ۷ هزار میلیارد ریال آن به صورت غیرنقدی است.

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات عمرانی بودجه سال 93 شهرداری در مجموع ۸۵ درصد و اعتبارات جاری ۱۵ درصد می باشد که این ترکیب و نسبت مناسبی است، خاطرنشان کرد: مجموع درآمدهای ساختمانی ۶۰.۵ است که از نظر اقتصادی نامطلوب بوده و لازم است برای آن رنامه ریزی شود که به زیر ۵۰ درصد کاهش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نابرابری شدید در سرانه مناطق وجود دارد، اظهار داشت: لازم است تعریف حد مطلوب شاخص عدالت توزیعی بین مناطق، برآورد و برنامه مدونی برای رسیدن به حد مطلوب توسط شهرداری ارائه شود.

عاملی با تاکید بر اینکه اعتبارات عمرانی کمکی به مناطق محروم لازم بوده ولی کافی نیست و باید برای این منظور طرحی نو ارائه نمود، ادامه داد: لازم است سرفصل فعالیت های شهرداری بر کاهش آلودگی هوا و اثرات زیست محیطی پروژه ها به صورت کمی ارائه شود به طور مثال اجرای تعریض خیابان منجر به افزایش سرعت حرکت و کاهش مقدار انتشار دی اکسید کربن خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید سهم پژوهش در بودجه به صورت شفاف ارائه شود، اضافه کرد: باید برای استفاده بیشتر از حضور متخصصان، عالمان و نخبگان دانشگاهی و نزدیک تر کردن حوزه های علم و عمل، بودجه لازم در برنامه شهرداری برای حمایت از نخبگان شهر اصفهان به صورت شفاف ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برنامه ای برای احداث بزرگراه کمکی برای غرب رینگ ترافیکی ارائه نشده است، گفت: این موضوع منجر به ایجاد دیوار انتشار آلایندگی در منطقه غرب شده که مختصر اکسیژن تولید غرب را جذب و آلایندگی برای شهر ارسال می کند.

عاملی بر تعریف محور گردشگری در غرب اصفهان تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می شود حدفاصل خیابان آتشگاه، کوه آتشگاه و ناژوان، منطقه ویژه گردشگری تعریف و از طرح های گردشگری در این منطقه حمایت شود.

وی بر توسعه ناوگان ترابری شهری اشاره و تصریح کرد: ناوگان ترابری شهر باید توسعه یابد به طوری که قادر باشد حجم سنگینی از شاغلان مشاغل مرکزی شهر را در صبح هنگام از مبادی ورودی به مرکز شهر منتقل نماید و عصر هنگام بازگشت، امکان استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی را برای شهروندان مهیا سازد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه با این روش از ورود خودروهای شخصی و به خصوص خودروهای تک سرنشین به مرکز شهر جلوگیری می شود، خاطرنشان کرد: به طور متوسط روزانه چهارصد هزار خودرو نو در اصفهان شماره گذاری می شود، آیا چه تعداد خودرو از این گردونه خارج می شود.


منبع: www.imna.ir
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  08:27   یکشنبه 13 بهمن 1392  
 نظرات    
 
نیما محسون 19:51 دوشنبه 14 بهمن 1392
0
 نیما محسون
هیچیک از مسئولین شهری ما نتوانستند مقوله شهر سازی را آنطور که باید باشد پیش ببرند، همه چیزای خوب را هم خراب کردند، آدم با این اوصاف دلش میگیره که در این شهرها چکار کنه، کجا بره، کجا به آرامش برسه، تازه شهرداریچی ها کم خراب کرده بودند مونده بود شورای شهریهای بی تخصص که پایشان را از روی ترمز توسعه بر نمیدارند.بد نیست موضوع جدیدی که اخیرا در اهالی ورزش به کرات شنیده میشود که ورزش را به اهلش بسپارید ولی ورزشیها در شوراهای شهری که طبیعتا جای متخصصان شهر سازی بوده عرصه را بر همه تنگ کرده اند.مهندس فیلا متشکرم