اخبار   
 

 طرح واحدهای مسکونی یک هزارمتری با تامین زیرساخت ها اجرایی شود

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح واحدهای مسکونی یکهزارمتر مربعی که از سوی رییس جمهوری مطرح شده باید با تامین زیرساخت ها شکل اجرایی به خود بگیرد...

' محمد علی رضایی' روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت:ایده رییس جمهوری در خصوص واگذاری واحدهای یک هزارمتری به هر خانوار ایرانی مطلوب است و حرکت مثبتی برای پرهیز از بلند مرتبه سازی محسوب می شود .
وی افزود : طرح مذکور همسو با موضوع ایجاد باغ شهرها است که از اراضی برای آسایش و رفاه خانوارها بهره گیری شود اما آنچه که مورد تاکید قرار دارد باید اجرای طرح مطابق با نظرات مقام معظم رهبری صورت گیرد .
دکتر ' محمود احمدی نژاد 'رییس جمهوری در 12 تیرماه گذشته در جمع مدیران فعال تعاونی های مسکن مهر اظهار داشت : به هریک از خانوارهای ایرانی یکهزار متر مربع زمین واگذار شود که از این رقم 200 متر مربع به عنوان فضای مسکونی و مابقی برای کشت محصولات باغی و زراعی مورد بهره برداری قرار گیرد .
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اراضی که قرار است در طرح مذکور مورد استفاده قرار گیرد به زمین شهری ارتباط ندارد ، بلکه در حوزه منابع طبیعی است . وی یادآور شد : تامین زیرساخت ها برای ساخت واحدهای یاد شده کاری بس دشوار و گسترده را به دنبال دارد و انتظار می رود مسئولان اجرایی با بهره گیری از تجربیات طرح مسکن مهر به این موضوع بپردازند .
پیش بینی شده است برای اجرای طرح واگذاری واحدهای مسکونی یکهزار متر مربعی به هر خانوار ایرانی دو میلیون هکتار زمین نیاز باشد .
رضایی اظهار امیدواری کرد : ساماندهی و تجهیز منابع بانکی برای اجرایی شدن این طرح کمک موثری باشد .
براساس طرح واحدهای مسکونی یکهزار متر مربعی 10 الی 15 نقطه در استانهای مختلف در نظر گرفته می شود و ظرف چهار تا پنج سال به مورد اجرا گذاشته می شود .
  منبع : ایرنا
  12:53   چهارشنبه 12 مرداد 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 15:19 چهارشنبه 12 مرداد 1390
6
 نازنین بهشتی
فرمودن : "اراضی که قرار است در طرح مذکور مورد استفاده قرار گیرد به زمین شهری ارتباط ندارد ، بلکه در حوزه منابع طبیعی است"
یعنی قراره توی عرصه منابع طبیعی مجوز ساخت صادر بشه !!!!!!!!؟
خدایا، اینا چی دارن میگن !!؟