اخبار   
 

 رانش زمین عامل تکمیل نشدن 22کیلومتر از آزادراه تهران ـ شمال اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی کامل نشدن مسیر 22کیلومتری چالوس تا مرزن‌آباد در آزادراه تهران ـ شمال...

وزیر راه و شهرسازی کامل نشدن مسیر 22کیلومتری چالوس تا مرزن‌آباد در آزادراه تهران ـ شمال را ناشی از رانش زمین در انتهای این مسیر دانست.

 


 

علی نیکزاد شامگاه یکشنبه در پایان جلسه‌ی هیأت‌دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که مرحله‌ی دوم و سوم آزادراه تهران ـ شمال به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: مسیر آزادراه از شهرستانک تا تهران 22 کیلومتر و در دست ساخت است.

وی به آغاز بخش دوم و سوم آزادراه نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد 22 کیلومتر از مسیر این آزادراه، از چالوس تا مرزن آباد، تا پایان سال و یا حداکثر در آستانه‌ی سفرهای تابستانی برای بهره‌مندی مردم به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه‌ی سخنانش درباره‌ی جشن خانه‌دار شدن مردم که پیش از این وعده‌ی آن داده شده بود نیز گفت: وعده‌ی دولت در پاسخ به واجدان شرایط در تحویل مسکن مهر، در برخی استان‌ها محقق شده است.

وی افزود: در آینده‌ی نزدیک جشن خانه‌دار شدن مردم از طریق مسکن مهر را در استان‌هایی مانند سمنان و زنجان، هم‌زمان با تحویل واحدها می‌توان برگزار کرد.

نیکزاد در دنباله‌ی صحبت‌هایش با بیان این که 16هزار واحد مسکن مهر پایان امسال به ثبت‌نام‌کنندگان جدید در استان تهران در شهرهای پرند و هشتگرد تحویل داده می‌شود، افزود: برخی افراد واجد شرایطی که به تازگی برای مسکن مهر ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند مسکن خود را شب عید تحویل بگیرند.

به گفته‌ی وزیر راه و شهرسازی، دیگر افراد ثبت‌نام‌کننده، مسکن خود را خرداد یا حداکثر شهریورماه سال آینده تحویل خواهند گرفت.

نیکزاد با یادآوری این که 16 استان دیگر نیز در مرحله‌ی بعدی واگذاری مسکن مهر به متقاضیان قرار دارند، گفت: 10هزار واحد مسکونی در استان قزوین، دوشنبه‌ی همین هفته واگذار می‌شود. همچنین، 6هزار واحد مسکونی نیز هفته‌ی آینده در شاهرود و  چند هفته‌ی دیگر هم 20هزار واحد مسکونی در کاشان واگذار خواهد شد.

 


 

وزیر راه و شهرسازی درباره میزان آورده‌ی مسکن مهر در برخی از شهرهای جدید در استان تهران نیز گفت: میزان آورده‌ی مسکن مهر از سوی متقاضیان برای واحدهای یک‌اتاق‌خوابه در شهر پرند و هشتگرد، چهارمیلیون و 600هزار تومان، برای واحدهای دواتاق‌خوابه یازده‌میلیون تومان و برای واحدهای سه‌اتاق‌خوابه شانزده‌میلیون تومان است.

نیکزاد توضیح داد: میزان آورده‌ی افراد در شهر پردیس نیز به دلیل آن که بخشی از این واحدها به صورت خودمالکی است، بیش‌تر از مبالغ تعیین‌شده در پرند و هشتگرد است.

 

 

 

 

برگرفته از : خبرگزاری جمهوری اسلامی

www.irna.ir ، 9 بهمن 1390

ویرایش : امیریاشار فیلا

 
  منبع : ارسال شده توسط مهندس امیریاشار فیلا
  09:13   سه شنبه 11 بهمن 1390  
 نظرات    
 
نیما محسون 21:00 چهارشنبه 12 بهمن 1390
0
 نیما محسون
بامید آنروز