اخبار   
 

 هم اکنون با پدیده فقر شهری روبرو هستیم

وزیر راه وشهرسازی گفت:در بسیاری مسائل وزیر نمی‌تواند مشکل را حل کند و احتیاج به یک اجماع ملی است که باید در سطح جامعه گفتگو صورت گیرد...

وزیر راه وشهرسازی گفت:در بسیاری مسائل وزیر نمی‌تواند مشکل را حل کند و احتیاج به یک اجماع ملی است که باید در سطح جامعه گفتگو صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی با تشکل معماری و شهرسازی با عنوان اینکه محصول نهایی در حوزه شهرداری رضایت بخش نبوده، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های بسیار در حال حاضر همه کلان شهرها دارای مشکل آلودگی و محیط زیست همچنین آسایش و رفاه هستند و در نهایت محیط شهرها دلپذیر نیست.
وی ادامه داد: در شهرها قوانین و مقررات بی‌ارج وقرب و بی ارزش است و همه چیز قابل دادو ستد شده که این نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مطلب که اکثر به مرحله عملیاتی شدن نمی‌رسند، افزود: تنها نکته‌ای که در نهایت گفته می‌شود این است که می‌خواستیم انجام بدهیم و نشد.
وی افزود: در خصوص کنترل جمعیت تهران، جلوگیری از تخریب جنگل ها، و باغ ها، جزو مسائلی هستند که تنها به صورت تصمیم وار نتوانستیم انجام دهیم.اما باید این تغییر را از کجا شروع کرد. و مسیری که تاکنون طی شده را عوض کرد.
وی در خصوص اساس نظام حکم فرمایی شهرها؛ گفت: در برخی مسائل موضوع فراتر از طراحی شهرسازی و معماری است و مسئله دوگانگی حاکمیت سیاسی و شهری ریشه بسیاری از مسائل به شمار می رود.
وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در بسیاری مسائل وزیر نمی‌تواند مشکل را حل کند و احتیاج به یک اجماع ملی است که باید در سطح جامعه گفتگو صورت گیرد و با یک اجماع ملی آغازگر این تحول در این راستا باشد.
آخوندی با اشاره به اینکه هم اکنون با پدیده فقر شهری روبرو هستیم، افزود: ما باید فقر شهری را به رسمیت بشناسیم و به دنبال راه حل برای آن بگردیم. همچنین مشکل ازدیاد جمعیت مسئله ای است که به آن بی توجهی می شود.
وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که یک تغییر انگاره‌ای را در خصوص شهرهای ایران اعمال کنیم.
این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به عدم وجود حمل و نقل ترکیبی در کشور، گفت: با وجود انکه گفته می شود ایران در چهارراه جهانی قرار دارد اما هنوز نمی تواند برنامه ریزی برای گرفتن یک جنس در یک کشور و تحویل آن در کشور دیگر داشته باشد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم یک کالا را از کنیا به ازبکستان برسانیم نمی توان زمان دقیقی را برای آن تعهد کنیم.
وی گفت: در حال حاضر در کشور هر کدام از ارکان حمل و نقل ساز خود را کوک می کند دریا برای خودش کار می کند، ریل برای خودش، هواپیما و جاده نیز راه خود را می رود.
وی در پایان اذعان داشت: نگهداری راه ها نیز مسئله جدی است که باید مورد پییگری قرار گیرد و باید به یک نوع حمل و نقل ترکیبی عملیاتی برسیم و این کار مدیریتی فراتر از آنچه که داریم می طلبد.
  منبع : خبرگزاری ایلنا
  09:43   چهارشنبه 9 بهمن 1392  
 نظرات    
 
نیما محسون 14:23 شنبه 12 بهمن 1392
0
 نیما محسون
مطالب گفته شده صحیح بوده و عامل آن سوء مدیریت های انجام شده در سطح کشور بوده و چنان بلائی بر سر کشور آورده که معلوم نیست که به سرانجام خواهد رسید.واقعا از هر حیث وضعیت بحرانی است و لزوم یک اجماع ملی ضروری و حیاتی میباشد.