اخبار   
 

 اطلاعات محرمانه در طرح تفصیلی تهران نداریم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اجرای طرح تفصیلی جدید تهران هیچ تاثیری بر قیمت مسکن ندارد، گفت: افزایش یا کاهش قیمت مسکن مقوله پیچیده‌ای است که به عوامل مختلف مربوط است...

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» هیربد معصومی در گفت‌وگو با سایت اطلاع‌رسانی شهرداری تصریح کرد: طرح تفصیلی تهران تنها استعدادهای توسعه تهران را متبلور می‌کند، چرا که تاکنون فقط ظرفیت‌های جمعیتی تهران پر شده است و ظرفیت‌های توسعه‌ای تهران خالی است که این بدترین شکل توسعه است.
معصومی در ادامه اظهار کرد: طرح تفصیلی تهران پس از ابلاغ با همه جزئیات روی سایت شهرداری قرار می‌گیرد تا برای همه شهروندان قابل دسترسی باشد و به این ترتیب هیچ اطلاعات محرمانه و هیچ رانت اطلاعاتی از این طرح وجود نخواهد داشت.
دو روز پیش انبوه‌سازان تهرانی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کردند باید طرح تفصیلی قبل از اجرا به صورت همزمان در اختیار همه قرار بگیرد تا رانت اطلاعاتی که می‌تواند در این طرح مستتر باشد، از بین برود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  12:11   سه شنبه 14 تیر 1390  
 نظرات    
 
امیر یاشار فیلا 14:16 سه شنبه 14 تیر 1390
9
 امیر یاشار فیلا
پاراگراف نخستِ خبر بالا را که خواندم، بر پایه ی ذهنیتی که از خواندنِ یکی،دو اظهارنظر دیگرِ آقای معصومی در رسانه‌ها داشتم، با خود گفتم: گویا سرانجام در میان مسؤولان شهرسازی کلان‌شهرها چشم‌مان به جمال کسی با تخصص مرتبط و دارای آگاهی‌های فنی روشن شده است؛ اما با خواندن پاراگرافِ دوم دریافتم که شاید داوری‌ام شتاب‌زده بوده است. چون ایشان فرموده‌اند: طرح تفصیلی تهران "پس از ابلاغ" با همه‌ی جزئیات روی سایت شهرداری قرار می‌گیرد تا برای همه‌ی شهروندان در دسترس باشد و به این ترتیب هیچ اطلاعات محرمانه و هیچ رانت اطلاعاتی از این طرح وجود نخواهد داشت.
پرسشی که جا دارد از آقای معصومی پرسیده شود، این است که از نظر ایشان اگر افراد یا گرو‌ه‌هایی "پیش از ابلاغ" از جزئیات این طرح آگاه شده باشند، آیا رانت اطلاعاتی محسوب می‌شود یا نه !؟